جدید ترین اخبار نظامی را اینجا بخوانید
بروز ترین اخبار نظامی ایران وجهان را اینجا بخوانید

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت یکپارچگی گروه های مقاومت در برابر رژینیروهای آمریکایی را با پهپادها تحت نظر داریم/ مقاومت فلسطین از سوریه حمایت کندم صهیونیستی گفت، گروه های مقاومت فلسطین باید اتحاد خود را حفظ کرده و در کنار سوریه بأیستند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

بازدید فرمانده معظم کل‌ قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، فرصتی بود تا با نسل جدید هواپیمای بدون سرنشین شاهد 129 آشنا شویم. پهپادی که تجهیزات الکترونیکی و موشک های نصب شده روی آن، ایران را به بالاترین رتبه های ساخت پهپاد رزمی در دنیا رسانده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

از موشکهای کوتاه برد تاکتیکی تا موشکهای بالستیک برد بلند قاره پیما و همچنین موشکهای کروز حمله به اهداف زمینی موجود در ارتش چین، همه در اختیار سپاه دوم توپخانه این کشور قرار دارد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

مجموعه‎های پرتابگرهای متحرک ساحلی که هر یک برخوردار از رادار، واحد فرماندهی و کنترل و چندین پرتابگر هستند، از مزیت های مهم موشک های کروز دریای ایران محسوب می‎شوند. این سامانه‎ها که به صورت خوداتکا عمل کرده و نقش مهمی در دفاع ساحلی در برابر واحدهای شناور دشمن دارند در عین حال قابلیت شبکه شدن با هم را نیز دارا هستند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

امیر پوردستان گفت:روز 31 فروردین جدیدترین سلاح نزاجا با نام «محرم» رونمایی می شود که یک سلاح 6 لول با نواحت تیر بالا و کالیبر 50 خواهد بود، این سلاح همچنین در رژه 29 فروردین نیز حضور دارد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

یواس‌اس اینترپرایز (سی‌وی‌ان-۶۵) اولین ناوهواپیمابر اتمی جهان است و با نام مستعار "بیگ‌ای" شناخته می‌شود. این رزم ناو  بلندترین از نوع خود می‌باشد. این ناو هم اکنون پس از ۵۱ سال خدمت در ارتش آمریکا بازنشسته‌شده‌است. دلیل این موضوع پایان عمر رآکتور هسته ای آن و هزینه بالای نگهداری آن است. اینترپرایز بزرگترین ناو هواپیمابر جهان است که با سوخت هسته‌ای کار می‌کند. طول این شناور ۳۴۲ متر است و در سال ۱۹۵۲ با هزینه ۴۵۱ میلیون دلار ساخته شد. حدود ۴۶۰۰ نفر از جمله ۲۵۰ خلبان در این شناور جنگی مستقر هستند.

File:USS Enterprise (CVN-65).jpg



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

زیردریایی "Hashmat" که این روزها مهمان ارتش ایران است دارای وزنی در حدود 2050 تن بوده و 76 متر طول و 6 متر عرض دارد. این زیردریایی می تواند با سرعت 38 کیلومتر در ساعت در زیر آب حرکت کند. این زیرسطحی پاکستانی در بحث موشک های ضد کشتی به مدل آمریکایی هارپون و اژدرهای فرانسوی مجهز است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

پنتاگون در قالب استراتژی جدید خود برای مبارزه با القاعده در مکان‌هایی نظیر شمال آفریقا و در اقدامی تهاجمی "شبکه"ای از کماندوهای ویژه آمریکایی را تشکیل می‌دهد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

همکاری‌های دریایی ایران و روسیه، موضوع دیگری است که از نگاه موسسه واشنگتن نشانه افزایش قدرت دریابُرد ایران است. در راستای این همکاری‌ها، ناوگان روسیه از دسامبر 2012 تاکنون حداقل دو بندر سر راهی در بندرعباس احداث کرده است. با توجه به خدمات سوخت‌گیری و تدارکاتی این بنادر سر راهی، توان بالقوه نیروی دریایی روسیه در خلیج فارس، دریای عدن و اقیانوس هند افزایش یافته است که مستقیما به زیان منافع آمریکا است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

از نکات قابل توجه در موشک بینا امکان شلیک آن به‌صورت 'سطح به سطح' است. هر چند تعداد زیادی از موشک‎های ساخته شده در دنیا هم به صورت 'هوا به سطح' و هم 'سطح به سطح' قابل کاربری هستند اما تا کنون موشک سطح به سطح هدایت لیزری در این ابعاد و وزن و با این روش عملیاتی مشاهده نشده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 184
بازدید هفته : 777
بازدید ماه : 918
بازدید کل : 28072
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1