جدید ترین اخبار نظامی را اینجا بخوانید
بروز ترین اخبار نظامی ایران وجهان را اینجا بخوانید

هزینه کل پروژه گلوبال هاوک در حدود 10 میلیارد دلار بوده و در حال حاضر قیمت هر فروند از این پهپادها به همراه هزینه های عملیاتی آن در حدود 222 میلیون دلار رسیده و آن را به گران ترین پهپاد عملیاتی جهان بدل کرده است. این پرنده غول پیکر قرار است جایگزین هواپیمای شناسایی با سرنشین "U-2 " شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 15 شهريور 1392برچسب:,,,,,
ارسال توسط REZA M

اندیشکده آمریکایی ˈامریکن اینترپرایزˈ در گزارشی ضمن اعتراف به موفقیت ایران در ساخت و بهره برداری از هواپیماهای بدون سرنشین ، از کاربرد ˈپهپادهای انتحاریˈ به عنوان فصل جدیدی در راهبرد نظامی نامتقارن ایران نام برد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:ایران,,,
ارسال توسط REZA M

کشور برزیل که میزبان جام جهانی فوتبال و المپیک بعدی است تنها برای خرید 36 جنگنده جدید 7 میلیارد دلار کنار گذاشته است. شرکت انگلیسی BAE فقط از فروش سه قایق گشتی به این کشور 133 میلیون پوند به جیب زده است. کشورهای میزبان رقابتهای ورزشی به بازار جدیدی برای فروشندگان اسلحه بدل شده اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:yetru,,,
ارسال توسط REZA M

سپاه پاسداران به دنبال ساخت یک نیروی دریایی با توان حفظ کنترل ایران بر روی تنگه هرمز است. این بسیار مهم است که نیروی اراده و خلاقیت ایرانیان را فراموش نکرده و توان بالای نیروی دریایی سپاه را در عملیات های غیرمتعارف به وسیله ناوگان غیر معمولش بر علیه اهداف نظامی و غیر نظامی به حساب آوریم. شاید جالب باشد که این گونه نظرات را از زبان یک کارشناس غربی و اهل انگلستان در مورد نیروی دریایی سپاه پاسداران بشنویم.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:yetru,,
ارسال توسط REZA M

پرتابگرها وظیفه دارند موشک های 6 تا 23 تنی را از حالت افقی به عمودی تغییر وضعیت داده و آن را شلیک کنند. حرکت دقیق موشک ها به وضعیت عمودی به طوری که پدیده تلاطم سوخت یا ارتعاشات پس از توقف رخ ندهد از کارهای حساس این لانچرهای غول پیکر است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:yertu,,,,,
ارسال توسط REZA M

در ایران " ماوزر 98 " به اسم " برنو " مشهور بوده و تا چندین سال پس از آغاز حکومت پهلوی دوم به عنوان سلاح استاندارد ارتش ایران شناخته می شد. این سلاح سپس با تفنگ آمریکایی M1 جایگزین شد. امروزه هنوز هم نمونه های زیادی از این تفنگ آلمانی در بین عشایر و شکارچیان ایرانی نگهداری و استفاده می شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:yertu,,,,,,,
ارسال توسط REZA M

در نسل جدید موشک های بالستیک شهاب-3 از رایانه های کنترل مأموریت جدید، شتاب سنج های بهبود یافته، ژیروسکوپ های خاص برای هر یک از سه زاویه حرکتی و ماسورهای متناسب با سرعت ها و شتاب های وارده به این موشک استفاده شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 فروردين 1392برچسب:yertu,
ارسال توسط REZA M

چند تفاوت مهم در جانمایی و نوع تجهیزات موجود روی عرشه های جماران2 نسبت به نمونه های قبل دیده می شود که شامل به کار گیری یک رادار جدید، تغییر محل موشک های ضد کشتی و موشک های سطح به هوا و توپ های 20 میلیمتری است.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط REZA M

این سامانه کم نظیر در جهان شامل یک مینی کامپیوتر و نرم افزاری محاسباتی است که اطلاعات مربوط به فشار، سمت، زاویه، درجه حرارت محیط و نوع گلوله به آن داده شده و این سیستم محاسبات لازم را در کسری از ثانیه انجام داده و نقطه لازم برای تنظیم را در درون دوربین سلاح به تیرانداز نشان می دهد.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:dzd,
ارسال توسط REZA M

با توجه به ابعاد هواپیما که طول آن کمتر از 16 متر تخمین زده می شود، محفظه حمل جنگ افزار آن می تواند دست کم دو بمب 2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب های کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا دست کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:جنگنده,,
ارسال توسط REZA M
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 184
بازدید هفته : 725
بازدید ماه : 866
بازدید کل : 28020
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1